در هفته گذشته ۵۱۰ حادثه ویژه ترافیکی و غیرترافیکی در کشور رخ داد و این حوادث نسبت به هفته قبل از آن ۵ درصدی بیشتر بودند. اورژانس هوایی استان تهران هم یک رکورد تاریخی در امدادهای هوایی ثبت کرد.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین، رییس سازمان اورژانس کشور در توضیح ۵۱۰ حادثه ویژه و افزایش ۵ درصدی این حوادث بیان کرد: ۱۶۰ حادثه ویژه ترافیکی و  ۳۵۰ حادثه ویژه غیرترافیکی در طول هفته گذشته در کشور داشتیم و در طول این مدت هزار و ۳۲۶ بیمار و مصدوم خدمات درمانی لازم را دریافت کردند اما متأسفانه ۱۵۹ نفر به دلیل شدت جراحات، جان خود را از دست دادند.

دکتر جعفر میعادفر ادامه داد: در حوادث ویژه ترافیکی هفته گذشته، ۹۴۲ نفر مصدوم و در حوادث ویژه غیرترافیکی نیز ۳۸۴ بیمار از خدمات درمانی بهره‌مند شدند. همچنین هزار و ۲۱۷ بیمار و مصدوم از سوی نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل و ۱۰۹ نفر نیز به صورت سرپایی در محل، درمان شدند.

این مسئول بیشترین تعداد حوادث ویژه ترافیکی ثبت شده در هفته گذشته را مربوط به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: بیشترین مصدومان این حوادث در طول بازه زمانی مذکور به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی با ۱۲۰ مصدوم و فارس با ۹۷ مصدوم بوده است.

همچنین محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس تهران از ثبت تاریخی رکورد پروازی بالگرد اورژانس هوایی استان تهران در مهر امسال خبر داد و گفت: در طول ماه گذشته در مجموع ۴۳ سورتی پرواز در طی اعلام مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که تعداد ۲۶ سورتی پرواز با بالگرد BK۱۱۷ و ۱۳پرواز با Bell۲۱۲ همچنین ۴ پرواز از سوی بال ثابت اورژانس استان تهران صورت گرفت.  

توکلی افزود: در پی این مأموریت‌ها ۳۶ نفر مصدوم/ بیمار و تعداد ۳ قلب، دو کلیه و یک کبد پیوندی اهدایی جهت نجات جان بیماران نیازمند به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

کد خبر 802094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha